zaterdag 6 maart 2010

durf te delen




Tijdens het tweede personeelscafé voor grenzeloze inspiratie was het meisje van de slijterij onze gastspreker. Zij hield een voordracht over de kracht van sociale media.
Petra illustreerde haar enthousiaste betoog met mooie verhalen. Over de geschiedenis achter haar meisjesbus, over de meisjesdozen en uiteraard ook over het ontstaan van haar zeeuwierjenever.

Crowdsourcing en co-creatie zijn vertaald in Petra's woorden veel makkelijker te begrijpen: samen denken en samen doen. (In deze blogpost licht ze toe wat dit met de zeeuwierjenever te maken heeft.)
En haar marketing-p's voor social media zijn haar op het lijf geschreven: een gePassioneerde Persoonlijkheid die haar Producten op Profilerende wijze weet te Promoten.

Door het 'delen' van het hele proces, vooral via mijn blogs, kreeg de Zeeuwierjenever publiciteit zonder dat ik nog maar één persbericht verzond.

Uiteraard volgde na de lezing een proeverij van de heerlijk zilt ruikende zeeuwse zeewier jenever.

Dat we geïnspireerd zijn door Petra bleek bij de naborrel. Vooral de opmerking dat wij hier ook 'iets' mee moeten, werd vaak geuit.
Wordt vervolgd dus.

Geen opmerkingen: