donderdag 26 juni 2008

ding 21

My Discoveries is een bekend ding. Voor mijn projectpresentatie over de AquaBrowser® heb ik vorig jaar al een account aangemaakt op de My Discoveries-demosite.

Usertags, trefwoorden door gebruikers, is een democratische toevoeging aan de bibliotheekcatalogus die de vindbaarheid vergroot. Een ontwikkeling die ik toejuich.
Maar ook het kunnen maken en delen van lijsten biedt nieuwe mogelijkheden, evenals het schrijven van reviews. Ik zie de verdere ontwikkelingen van My Discoveries vol verwachting tegemoet. En... ik hoop dat deze web 2.0-module binnenkort aan onze catalogus+ zal worden toegevoegd.

Ook in Worldcat had ik al eerder een account aangemaakt maar daar heb ik tot nu toe vooral met WorldCat search plug-ins zitten spelen;-)
Over de verschillen heeft Edwin al uitgebreid geblogd: MyDiscoveries in de AquaBrowser, RSS in Worldcat.

2 opmerkingen:

Rob Coers zei

Al zicht op wanneer jullie MyDiscoveries krijgen? Eindhoven heeft het al.

marlies zei

Ik hoop dat dat niet al te lang meer op zich laat wachten; zie Klussertje.