dinsdag 10 juni 2008

ding 18

LibraryThing is 'n écht bibliotheekding! Enkele voorbeelden van wat bibliotheken ermee zouden kunnen: Crazy ideas for LibraryThing for Libraries. Maar ook voor boekenwurmen die hun collectie willen etaleren en delen, biedt LibraryThing een mooi platform.

Ikzelf ben op LibraryThing (LT) wat gaan spelen nadat My Discoveries geïntroduceerd werd. (Dat wordt ding 21 dus daarover later meer.) Mijn virtuele boekenplankje is echter veel kleiner dan mijn fysieke boekenkast en ik geloof niet dat ik mijn hele privécollectie online zal gaan catalogiseren.

De populariteit van de boeken die ik toegevoegd heb, varieert van 5590 exemplaren in collecties van leden tot 2 exemplaren.
Getweeën alleen heet dat dan in LT-termen (ja, met deze afbeelding erbij). Maar zoals meestal het geval is met statistieken, wat zegt dit verder? Dat wij de enige 2 liefhebbers zijn van Bart? Of dat wij als eersten de moeite hebben genomen om deze bundel online te catalogiseren? En ja, we blijken ook nog een ander boek van een Belgische auteur te delen. Maar verder?
Met aantallen heb ik dus niet zoveel. M'n boekenplankje in deze blogpost visualiseren met een widget dat is meer mijn ding;-)

Geen opmerkingen: