woensdag 8 oktober 2008

OCN2008: presentatie Delen 2.0


De tweedaagse Online Conferentie Nederland (OCN) bood een divers programma van sessies, presentaties, masterclasses, workshops en nog veel meer. Als bezoeker moest ik dus keuzes maken want - hoe graag ik dat ook zou willen - overal tegelijkertijd aanwezig zijn, lukt natuurlijk niet. Bij zo'n overvol programma krijg ik sowieso het gevoel dat ik iets mis. Bovendien was ik maar een dag aanwezig dus... ik heb ook van alles gemist!
Gelukkig hoeft dat geen probleem meer te zijn want informatie delen is tegenwoordig een fluitje van een cent. Binnenkort zal ik ongetwijfeld alles kunnen lezen over de, door mij gemiste, onderdelen van het programma.
Ik doe in deze post geen verslag van OCN2008. Wél licht ik er graag een (onderbelicht) onderwerp uit.

Op een congres met als thema kennisklimaatverandering gaat het over veranderende informatievaardigheden, maar ook over wat je (wettelijk gezien) wel en wat je niet mag delen.
In Delen 2.0*, de Bibliotheek 2.0 is happe.ning-presentatie van Marina Noordegraaf en Liesbeth Mantel, kwamen ondermeer de volgende vragen aan bod: Uit de reacties van de aanwezigen bleek deze juridische materie niet alom bekend. Toch is het niet onbelangrijk om je rechten en plichten op het web te kennen. Maar gelukkig is er nu het boek De Wet op Internet van Arnoud Engelfriet.


*Bekijk de presentatie op Marina's blog

2 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

Hoi Bieblies,
Het is zeker onderbelichte materie dat het verdient om juist in het zonnetje gezet te worden. Leuk om te zien dat jij dat doet!

marlies zei

Graag gedaan! Maar... de credits zijn voor jou hoor!