donderdag 20 maart 2008

ding 1, 2 & 3

Voor 23 dingen heb ik een Netvibes startpagina gemaakt. Ik ga dus proefondervindelijk ervaren wat de verschillen zullen zijn met mijn Yurls-pagina. (Wordt vervolgd...)

M'n weblog heb ik bij Blogger geopend. Handig in combinatie met m'n Gmail-account. En verder is het toch vooral een kwestie van uitproberen. Tot nu toe vind ik het enkel onhandig dat hyperlinks niet standaard openen in een nieuw venster. Daar komt dus een beetje HTML-kennis bijkijken (target=_"blank").

2 opmerkingen:

Gerard Bierens zei

Hoi Marlies,

het gebruik van 'target="_blank"' wordt door het W3C afgeraden, en in de strikte versie van XHTML niet eens toegestaan. Een eenduidige uitleg over waarom dat zo is geven ze dan weer niet, maar een van de argumenten is dat het voor de bezoeker vooraf niet duidelijk is wanneer er nu wel of niet een nieuw browser-venster geopend wordt. Daar zit ook wel weer iets in, en ook volgens de web2.0 gedachte is de user in control.

(En toch zou ik het wel zo handig vinden als links naar externe website standaard in een nieuw venster zouden openen).

marlies zei

Ja, ik vind dat dus ook handiger (lees: gebruikersvriendelijker)!
BTW: de beargumentering van het W3C is inderdaad vaag. En het is maar vanuit welk perspectief je 't bekijkt. Toch?